Pieczątki w terapii logopedycznej
Często zdarza się, że terapia trwa długo i trzeba urozmaicać pracę z dzieckiem. Prawdą jest, że i sami terapeuci lubią zmieniać swoje pomoce, bo jak długo pracują wykorzystując te same to sami się nimi nudzą. Jednym z pomysłów na uatrakcyjnienie pracy terapeutycznej są pieczątki. Na rynku jest ich mnóstwo i co najważniejsze można je wykorzystywać w terapii na wiele różnych sposobów. Pieczątki robią furorę 🙂
Często dzieci mają swoje pieczątki. Mogą je przynosić na zajęcia, a my zróbmy z nich użytek.
Utrwalanie głosek
Wpisuję wyrazy do szablonu. Dziecko ma za zadanie powtórzyć wyraz i postawić pieczątkę i tak w całej kolumnie od góry do dołu. Potem szablon wędruje z dzieckiem do domu i następnego dnia znowu powtarza te same wyrazy i stawia pieczątki.
Szablon dobrze sprawdza się do wpisywania wyrazów, które trudno przedstawić za pomocą obrazka.
Nauka czytania
Oprócz powtarzania wyrazów z daną głoską możemy również wykorzystać go do nauki czytania pojedynczych sylab lub zbudowanych z nich wyrazów.
sekwencje
Pieczątki na zajęciach logopedycznych przydają się również przy ćwiczeniu sekwencji.
Stawiam wtedy pieczątki w kilku pierwszych okienkach, a zadaniem dziecka jest dokończenie sekwencji przez postawienie pieczątek w odpowiedniej kolejności.
Gdy dziecko ma opanowaną umiejętność kontynuacji sekwencji możemy przygotować dla niego szablon na uzupełnianie sekwencji
kodowanie
Pieczątki świetnie sprawdzają się także podczas nauki kodowania. W górnej części szablonu wpisujemy na przykład sylaby i stawiamy odpowiadające im pieczątki. W dolnej części wpisujemy wyrazy utworzone z powyżej wymienionych sylab. Zadaniem dziecka jest przeczytanie sylab i postawienie obok odpowiadającemu mu symboli w odpowiedniej kolejności. Dużo myślenia i zabawy. Z takim zadaniem poradzi sobie już 4-latek.
Jeśli chcesz wykorzystać pieczątkowe szablony w swojej pracy możesz je pobrać tutaj:
Zobacz również:
Brak powiązanych postów
You must be logged in to post a comment.